ماهیت اصلی انجام مناظرات انتخاباتی، بر تلاش کاندیداها جهت “اقناع سازی” مردم و افکار عمومی استوار است. برخی معتقدند در جریان برگزاری مناظرات، آن طرفی که کمتر از سوی افکار عمومی مورد توجه است و در نقش “چالشگر” ظاهر می شود، می تواند موقعیت خوبی داشته باشد. جدای از این ها، هرگونه “گاف” از سوی نامزدهای انتخاباتی در جریان مناظره ها نیز می تواند تا حد زیادی زمینه را برای تخریب وجهه آن ها نزد افکار عمومی و پیش افتادنِ رقبایشان فراهم کند.
منبع خبر
مناظرات انتخاباتی و نحوه تاثیرگذاری بر افکاری عمومی
نظرات